Dokonanie zgłoszenia identyfikacyjnego VAT oraz coroczne uzyskanie z właściwego urzędu skarbowego zwolnienia wspólnoty mieszkaniowej z comiesięcznego raportowania CIT jeśli wspólnota mieszkaniowa nie prowadzi działalności gospodarczej (jeśli nie wykonano tego do tej pory).
Dokonywanie bieżących rozliczeń wspólnoty mieszkaniowej poprzez rachunek bankowy.
Wydzielenie dla funduszu remontowego, na życzenie wspólnoty mieszkaniowej, oddzielnego subkonta (jeśli do tej pory nie zostało wydzielone).
Prowadzenie ewidencji księgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej – w zakresie i w sposób określony w odrębnej uchwale wspólnoty mieszkaniowej.
Pobieranie, rozliczanie oraz windykacja płatności właścicieli lokali dotyczących: kosztów zarządu nieruchomością wspólną, dostarczanych do poszczególnych lokali mediów oraz uzyskiwanych pożytków.
Udostępnienie właścicielom lokali internetowego dostępu do ich indywidualnych kont rozliczeniowych.
Prowadzenie rozliczeń, kontrola pod kątem prawidłowości otrzymywanych od usługodawców rachunków i faktur oraz dokonywanie płatności na rzecz dostawców usług w zakresie eksploatacji, usług technicznych oraz innych usług świadczonych na rzecz wspólnoty mieszkaniowej.
Prowadzenie analiz przychodów i kosztów oraz zawiadamiania Zarządu o przyczynie ewentualnych odchyleń od przyjętego planu gospodarczego z równoczesną propozycją rozwiązań.
Zapewnienie terminowego opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publiczno-prawnych przypadających na nieruchomość wspólną, chyba że są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
Prowadzenie sprawozdawczości finansowej, w szczególności podatkowej (VAT, CIT), zgodnie z obowiązującym prawem.
Przygotowanie rocznego projektu planu gospodarczego (rzeczowo-finansowego) nieruchomością wspólną, jak również sporządzanie korekt i aktualizacji tego planu.
Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty mieszkaniowej, składanie ich Zarządowi, a po uzgodnieniu przesyłanie właścicielom lokali łącznie z zawiadomieniem o terminie zebrania sprawozdawczego.
Przygotowanie, na życzenie Zarządu, w terminie dwóch tygodni informacji o poniesionych kosztach utrzymania i eksploatacji nieruchomości.
Windykacja należnych przychodów z nieruchomości wspólnej z tytułu uzyskiwanych pożytków.